Waarom het FitChef Turbo boek wel of NIET kopen? + Kortingscode

Fitchef Turbo is het nieuwste receptenboek dat is geschreven door Mark van Oosterwijck. Het boek richt zich voornamelijk op recepten die naar verhouding een hoog eiwitgehalte bevatten. Speciaal voor dit artikel zijn we in dit boek gesprongen en hebben we voor je uitgezocht of Fitchef Turbo een boek is waar je in het dagelijks leven werkelijk wat aan kan hebben. Lees snel verder om achter onze conclusie te komen!

Wat is Fitchef Turbo?

Fitchef Turbo

Fitchef Turbo (deel 2) is het vervolg op het boek Fitchef (deel 1). Dit boek is door veel mensen zeer positief ontvangen en daarom is er een vervolg op dit boek uitgebracht, namelijk Fitchef Turbo. Fitchef Turbo is gericht op dezelfde vijf pijlers als het voorgaande boek, maar legt hierbij de focus op snelle recepten die binnen vijftien minuten klaar te maken zijn.

Dit hardcover boek is dus ideaal voor iedereen die een drukke agenda heeft en toch gezond(er) wil leven.

Tijdelijke aanbieding: Gebruik bij de kortingsbon: 5555 voor € 5 korting.

Door wie is Fitchef Turbo geschreven?

De auteur van dit boek is Mark van Oosterwijck. Tevens is hij de oprichter van de website drogespieren.nl. Mark heeft in zijn verleden veel last gehad van zijn overgewicht en de daarbij komende diëten. Door zelf informatie met betrekking tot een gezondere levensstijl te vergaren en verschillende manieren uit te proberen is hij erachter gekomen hoe hij op gezonde wijze zijn overgewicht kon verliezen zonder hier al te veel voor op te hoeven offeren of honger te moeten lijden.

Via zijn eigen website deelt hij al langer zijn informatie om ook anderen te kunnen helpen naar een gezonder levensstijl. Uiteindelijk is hij begonnen met het schrijven van het receptenboek Fitchef om meer achtergrondinformatie te kunnen geven over gezonde voeding en tevens meer dan honderd recepten te kunnen delen met anderen. Na het succes van Fitchef is nu het vervolg op dit boek, Fitchef Turbo, uitgebracht.

Wat kun je van dit boek verwachten?

In het boek Fitchef Turbo staan vijfentachtig nieuwe recepten (en dit boek kun je dus ook echt als aanvulling van het eerste deel gebruiken) die je binnen vijftien minuten klaar kunt maken. Bovendien staan er een aantal recepten in het boek die iets meer tijd vergen en die je vervolgens kunt gebruiken om te ‘meal preppen’, zodat je hier meerdere keren in de week profijt van kunt hebben.

Verder vind je in het boek ook een handleiding om voor jezelf een goed voedingsschema op te kunnen stellen die volledig voldoet aan jouw persoonlijke wensen, zoals bijvoorbeeld het verliezen van gewicht, het opbouwen van spiermassa of het verlagen van je vetpercentage. Aan de hand van deze gegevens kun je gemakkelijk je eigen weekmenu samenstellen. Om je te inspireren staan in het boek zelfs al twee voorbeeld weekmenu’s beschreven voor zowel vrouw als man.

Natuurlijk worden er in Fitchef Turbo ook wat tips gegeven om bijvoorbeeld het eten goed te kunnen bewaren, om tijd te kunnen besparen en om een goede voorraad te hebben van (houdbare) producten die je voor verschillende gerechten kunt gebruiken.

In principe is het gehele boek gericht om op een makkelijke en snelle manier toch gezonder te kunnen leven.

Tijdelijke aanbieding: Gebruik bij de kortingsbon: 5555 voor € 5 korting.

Voor wie is Fitchef Turbo geschikt?

Het boek is niet alleen geschikt voor mensen die willen afvallen, maar onder andere ook voor mensen die meer spieren willen kweken en mensen die op eenvoudige wijze wat gezonder willen gaan leven.

De recepten zijn simpel en bevatten goede voedingsstoffen.

Je hebt in het algemeen niet meer dan vijf tot tien ingrediënten per recept nodig en dit maakt Fitchef Turbo dus met name geschikt voor mensen die het druk hebben en niet uren in de keuken willen doorbrengen.

De vijf pijlers van Fitchef

Beide boeken zijn gebaseerd op vijf vaste pijlers, namelijk:

  • Balans
  • Eenvoud
  • Smakelijk
  • Verzadigd gevoel
  • Betaalbaar

Het komt er in het kort op neer dat je door middel van de recepten vanuit de boeken van Fitchef alle voedingstoffen binnen krijgt die je lichaam nodig hebt. Bovendien zijn de recepten gemakkelijk (en snel) te maken en zijn de gerechten goed van smaak. Hierdoor blijft het lekker en leuk om verantwoord bezig te zijn.

Ondanks dat de gerechten verantwoord zijn en dus goed te gebruiken zijn wanneer je af wilt vallen zul je volgens Fitchef Turbo vrijwel geen last hebben van een hongergevoel. En desalniettemin bevatten de recepten ingrediënten die je gewoon in elke supermarkt te kunt kopen zonder dat je hier al te veel geld aan kwijt zal zijn.

Tijdelijke aanbieding: Gebruik bij de kortingsbon: 5555 voor € 5 korting.

Hoe is het boek opgebouwd?

Het boek is overzichtelijk en duidelijk opgebouwd. Als eerste komen de hoofdstukken waarin je onder andere kunt lezen en berekenen wat jouw lichaam aan voedingsstoffen nodig heeft, hoe en waarom het handig is om maaltijden van te voren te ‘preppen’ en de voorbeeldmenu’s voor een gemiddelde vrouw en voor een gemiddelde man.

Na deze hoofdstukken vol met handige informatie komen alle recepten aan het bod, zodat je met deze kennis aan de slag kunt gaan. De recepten zijn opgedeeld onder verschillende kopjes en voor de duidelijkheid zijn deze stukken aan de zijkanten een bepaalde kleur gegeven. In de inhoudsopgave kun je ook zien welke kleur bij welk hoofdstuk hoort, zodat je snel naar een specifiek stuk kunt gaan waar je naar op zoek bent.

De vijf stappen van Fitchef Turbo naar een gezonde(re) levensstijl

Fitchef Turbo helpt je stap voor stap om gezondere voeding in jouw leven in te brengen. Als eerste ga je aan de hand van een berekening uitzoeken wat jouw lichaam precies nodig heeft. Vervolgens kun je voor jezelf bepalen waar je op wilt focussen, bijvoorbeeld om af te vallen of om juist meer spieren op te bouwen.

Dan worden er allerlei tips gegeven om een goed menu voor jezelf samen te kunnen stellen. Mocht je nog wat voedingsstoffen tekort komen dan geeft Fitchef Turbo een aantal voorbeelden waarmee je deze stoffen aan kunt vullen.

Je kunt onder andere ook handige lijstjes vinden met de voedingswaarden van bijgerechten en producten die handig zijn om altijd in huis te hebben. Fitchef Turbo besteedt ook veel aandacht aan het zo min mogelijk verspillen van voedsel. Zo worden er bijvoorbeeld tips te geven waar je bepaald soort voedsel het beste kunt bewaren en wat je met de restjes kunt doen, zodat je dit niet weg hoeft te gooien.

Na al deze informatie is er de mogelijkheid om zelf een weekmenu op te stellen waarbij je exact alle voedingsstoffen per eetmoment per dag in kunt vullen, zodat je kunt uitrekenen hoeveel je aan eiwitten, koolhydraten, vetten en voedingsvezels binnenkrijgt.

Gerechten om voor te bereiden

Na alle gegeven informatie is het tijd voor de recepten. Het eerste hoofdstuk met recepten bevatten gerechten die wat meer tijd kosten om te maken, maar die je vervolgens gemakkelijk meerdere keren kunt gebruiken. Dit zijn gerechten die je bijvoorbeeld kunt gebruiken als tussendoortje of als bijgerecht, zoals bijvoorbeeld brood, crackers of soep.

De meeste recepten in het Fitchef Turbo boek bevatten ook nog eens extra tips om het gerecht bijvoorbeeld langer te kunnen bewaren of om wat variatie aan het recept toe te voegen. Bovendien staat er bij elk recept, in tegenstelling tot het eerste Fitchef boek, een foto van het gerecht. Zo kun je al snel in één oogopslag zien waar het om gaat.

Ontbijt

Na de gerechten die iets langer de tijd kosten komen alle recepten die je binnen vijftien minuten klaar kunt maken. Uiteraard beginnen deze recepten met gerechten voor het ontbijt. Er zit voor iedereen wel een smakelijk recept tussen. Heb je bijvoorbeeld in de ochtend niet zo veel trek? Dan kan het eiwitrijke drinkontbijt een goede keuze voor jou zijn. Voor de mensen met wat meer trek is er bijvoorbeeld een recept met eiwitrijke wentelteefjes.

Lunch

Het volgende hoofdstuk bevat recepten die je kunt gebruiken voor de lunch. De meeste van deze recepten zitten zo in elkaar zodat je ze makkelijk van te voren klaar kunt maken en mee kunt nemen naar bijvoorbeeld je werk. De variatie van deze diverse lunchgerechten zorgen voor veel inspiratie om eens met wat anders te lunchen dan een gewone boterham mee te nemen.

Hoofdgerechten

Na de recepten voor de lunch komen de hoofdgerechten. Deze recepten zijn in verschillende stukken onderverdeelt. Zo zijn er eerst een aantal hoofdgerechten waarin vlees zit verwerkt, dan een aantal hoofdgerechten met gevogelte, daarna de recepten met vis en ten slotte verschillende hoofdgerechten zonder vlees en vis.

Doordat er zo veel keuze is uit verschillende gerechten kun je eindeloos variëren en zal je niet snel het gevoel hebben dat je allerlei dingen niet kan eten.

Let op: als je vegetariër bent kun je zeker ook met dit boek goed uit de voeten, maar Fitchef Turbo is in eerste instantie niet gericht op gerechten zonder vlees of vis. De gerechten zonder vlees of vis zijn wellicht interessanter voor mensen die normaliter wel vlees en vis eten maar dit niet elke dag willen doen dan mensen die helemaal geen vlees of vis eten. Alle recepten waarin wel vlees of vis zit verwerkt kun je uiteraard zelf aanpassen naar een vegetarische variant. Let hierbij wel op dat de voedingsstoffen iets veranderen.

Tussendoortjes en nagerechten

Ook aan de mensen die van toetjes houden is gedacht. In het laatste hoofdstuk met recepten vind je namelijk allerlei recepten voor lekkere nagerechten/tussendoortjes. Ondanks het feit dat Fitchef Turbo zich richt op gezonde gerechten vind je hier verschillende soorten koekjes, ijs en andere lekkernijen. Al deze recepten passen prima in een gezonde levensstijl waardoor je echt niets hoeft te missen.

Receptenindex

Als laatste vind je een handige index per hoofdstuk en een alfabetische index met daarin alle recepten. Zo hoef je dus bijvoorbeeld niet tijdens het koken het hele boek door te bladeren op zoek naar jouw favoriete recept.

Tijdelijke aanbieding: Gebruik bij de kortingsbon: 5555 voor € 5 korting.

Wat kun je als hardloper aan dit boek hebben?

Als hardloper is het natuurlijk extra goed om naast het sporten ook voldoende aandacht voor je voeding te hebben. Je verbruikt met het hardlopen niet alleen een hoop calorieën, maar ook onder andere je spieren en gewrichten hebben het tijdens je training flink te voortduren.

Niet alleen na het hardlopen is het goed om reserves weer aan te vullen en je lichaam zo voldoende voedingsstoffen te bieden om zo snel mogelijk te kunnen herstellen, maar ook voor het hardlopen draagt gezonde voeding bij aan een fitter lichaam waardoor je meer energie hebt en bovendien minder risico loopt op vervelende blessures.

Fitchef Turbo is een boek wat ook gericht is op sporters. Je kunt precies zien hoeveel voedingsstoffen je met bepaalde gerechten binnenkrijgt en je kunt voor jezelf onder andere exact uitrekenen aan hoeveel gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht jouw lichaam behoefte heeft. Voornamelijk eiwitten zijn van belang als je je spieren in stand wilt houden of meer spierweefsel wilt vormen.

Wat zeggen anderen over dit boek?

Vrijwel alle mensen die dit boek in bezit hebben zijn tevreden over Fitchef Turbo.

Gebruikers van Fitchef Turbo vinden het boek vooral duidelijk, de recepten makkelijk om te maken en vinden het fijn dat er veel handige tips worden gegeven om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Ook de mensen die het eerste boek van Fitchef al in bezit hebben vinden Fitchef Turbo een goede aanvulling en zijn bovendien blij verrast met het feit dat bij alle recepten in het nieuwe boek een foto van het gerecht te zien is.

Fitchef turbo review

Wat zijn de voor- en nadelen van Fitchef Turbo?

Om de keuze van het wel of niet kopen van dit boek wellicht wat makkelijker voor je te maken hebben we alle voor- en nadelen van Fitchef Turbo hieronder voor je op een rijtje gezet.

Voordelen

  • Aan de hand van de berekening kun je gemakkelijk een weekmenu voor jezelf opstellen
  • Je kunt precies zien hoeveel eiwitten, vetten, koolhydraten en voedingsvezels je binnenkrijgt
  • De recepten zijn snel en makkelijk klaar te maken
  • Vele handige tips om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken
  • Fitchef Turbo is een goede aanvulling op het eerste Fitchef boek
  • Het boek is gemaakt van goede kwaliteit

Nadelen

  • De meeste recepten zijn niet vegetarisch
  • De mensen met bepaalde allergieën moeten zelf goed op de ingrediënten letten en, indien nodig, het recept naar eigen inzicht aanpassen
  • Het is geen goedkoop boek (maar is het geld zeker wel waard)

 

Tijdelijke aanbieding: Gebruik bij de kortingsbon: 5555 voor € 5 korting.

Conclusie – Fitchef Turbo Kopen of NIet?

Fitchef Turbo is een prettig receptenboek van goede kwaliteit. Dankzij de hardcover zal je boek prima dagelijks in de keuken kunnen gebruiken zonder dat je bijvoorbeeld last hebt van loszittende pagina’s. De informatie en recepten zijn duidelijk en de hoofdstukken zijn op overzichtelijke wijze ingericht. In tegenstelling tot het eerste boek van Fitchef bevatten alle gerechten een duidelijke en smakelijke foto van het gerecht. Naast de recepten krijg je talloze tips om op een zo simpel mogelijke manier je eetpatroon aan te passen en gezonder te gaan leven.

Mocht je nog twijfelen of dit boek wat voor jou is dan kun je Fitchef Turbo ook gewoon uitproberen. Het is namelijk mogelijk om het boek binnen veertien dagen te retourneren en je geld terug te krijgen wanneer je niet tevreden bent met je aankoop. Zo zul je zeker geen miskoop doen.

Je kunt het boek hier bestellen.

Tijdelijke aanbieding: Gebruik bij de kortingsbon: 5555 voor € 5 korting.

Vond je dit een leuk artikel? Deel het dan op social media!

shares