5 redenen om hardloopshirts te bedrukken

Wil je als bedrijf of organisatie wil je een hardloopshirt of polo bedrukken? 

Dat is een uitstekend idee, om verschillende redenen. Natuurlijk ter promotie, maar je bedrijf wordt er ook intern sterker van én het zorgt vaak voor veel enthousiasme en inspiratie… bij iedereen.

5 redenen om hardloopshirts te laten bedrukken

Hardloopshirts bedrukken brengt veel voordelen met zich mee. Dit zijn de 5 belangrijkste:

1) Naamsbekendheid vergroten… onder een breed publiek

Promotie via digitale media heeft de laatste decennia vanzelfsprekend een enorme vlucht genomen. Maar meer traditionele, offline methodes kunnen nog steeds erg effectief zijn. Zoals het bedrukken van t-shirts!

Zeker als mensen – of dit nu medewerkers, leden of relaties zijn – jouw shirt in allerlei situaties en op veel verschillende plekken dragen, krijgt een heel breed publiek jouw bedrijfsnaam (en logo) onder ogen.

Het is niet moeilijk voor te stellen hoe doeltreffend een merknaam op een hardloopshirt dan kan zijn. Hardlopers komen immers overal: in bossen, midden in de stad, op fietspaden, in parkjes… overal waar ze maar flink wat (kilo)meters kunnen maken.

Dat betekent heel veel ‘exposure’ voor jouw merk!

2) Zelf bedrijfskleding creëren… voor elke situatie

Vanuit zakelijke oogpunt moeten je medewerkers nu eenmaal vaak – of wel eens – herkenbaar zijn, als onderdeel van een bepaald bedrijf.

Bijvoorbeeld omdat er contact met klanten of potentiële partners of stakeholders moet zijn. Of omdat (andere) mensen je werkplek bezoeken en iedereen direct als medewerker te herkennen moeten zijn.

Op beurzen is ook vaak de noodzaak om bedrijfskleding te hebben. Deze kan dan subtiel zijn, met bijvoorbeeld een klein logo in de bovenhoek, maar als het merk maar wel duidelijk te zien is.

En wat dacht je van sportieve evenementen waar je als bedrijf aan mee wilt doen? Zoals een hardloopwedstrijd of zaalvoetbaltoernooi?

Dan kun je heel goed t-shirts of polo’s bedrukken; of andere sportieve kleding met jouw logo of merknaam erop, zodat je professioneel en als één goed geolied team voor de dag komt. Moet je alleen nog even trainen natuurlijk maar aan de kleding zal het niet liggen.

3) Groepsgevoel versterken

Als je ergens met een groep medewerkers moet verschijnen en je draagt allemaal dezelfde shirts… geeft dat meestal een goed gevoel. Je hoort toch overduidelijk met zijn allen ‘ergens’ bij… en daarmee bij elkaar.

Het lijkt misschien onbeduidend maar het dragen van dezelfde kleding schept onmiddellijk een band, wat een goede basis is voor teambuilding-activiteiten; waarna de medewerkers weer met frisse moed binnen en voor het bedrijf aan de slag kunnen.

4) Gevoel van trots (op het eigen merk) versterken

Dat brengt ons bij voordeel 4. Want bedrukte hardloopkleding zorgt niet alleen voor een betere onderlinge band, het zorgt er ook vaak voor dat medewerkers zich beter betrokken voelen bij het merk of bedrijf zelf.

Zeker als het al een bedrijf is waar ze trots op kunnen zijn én als het shirt of design er mooi uitziet, versterkt dit de gevoelens van trots alleen maar en zijn medewerkers alleen maar blij om de merkidentiteit van ‘hun’ bedrijf uit te dragen.

5) Goed relatiegeschenk (én promotiemiddel)

Je kunt natuurlijk een pen of koffiemok geven aan relaties, maar als relatiegeschenk is een kledingstuk persoonlijker… én leuker. Als het ook echt een aantrekkelijk t-shirt of mooi uitziende polo is, zullen je klanten of relaties het daadwerkelijk met plezier dragen.

Wat vervolgens weer uitstekende promotie is voor je merk natuurlijk!

Probeer er nog wel even achter te komen welke maat je relaties hebben, want het is een gemiste kans als een t-shirt te klein is en achter in de kast wordt gesmeten.

6) Goed voor je (sportieve) imago

Ok, we hadden gezegd ‘5 voordelen’, maar dit voordeel willen we je toch nog even meegeven.

Juist als je een hardloopshirt laat bedrukken met je merknaam of logo, straalt dit goed af op je organisatie.

Als mensen iemand zien hardlopen – of wandelen – in een hardloopshirt met jouw bedrijfsnaam erop, dan associëren ze jouw merk (onbewust) met iets sportiefs, gezonds, actiefs… en dat is goed voor je imago.

Als mensen iemand zien hardlopen – of wandelen – in een hardloopshirt met jouw bedrijfsnaam erop, dan associëren ze jouw merk (onbewust) met iets sportiefs, gezonds, actiefs… en dat is goed voor je imago.

Genoeg redenen dus om jouw hardloopshirts te bedrukken.

En dat zeggen we niet alleen maar omdat we je aan het hardlopen willen krijgen.

Wat vond je van dit artikel?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

0 reacties

Er zijn nog geen reviews!